Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Ελύτης : Μαρία Νεφέλη



Καλημέρα!
Σήμερα ξεκίνησα ποιητικά τη μέρα μου……..
Αιτία η Μαρία Νεφέλη*  του Ελύτη.
Μια αλοφροΐσκιωτη κόρη που μέσα από το διάλογό της με τον Αντιφωνητή  φωτίζει τις μέρες μου.
Θα μοιραστώ μαζί σας ένα απόσπασμα και ένα μελοποιημένο τραγούδι.
Μαρία Νεφέλη (απόσπασμα)
 Η ΝΕΦΕΛΗ
Μέρα τη μέρα ζω - που ξέρεις αύριο τι ξημερώνει.
Το 'να μου χέρι τσαλακώνει τα λεφτά και τ' άλλο μου τα ισιώνει
Βλέπεις χρειάζονται όπλα να μιλάν στα χρόνια μας τα χαώδη
και να 'μαστε και σύμφωνοι με τα λεγόμενα «εθνικά ιδεώδη».
Τι με κοιτάς εσύ γραφιά που δεν εντύθηκες ποτέ στρατιώτης
η τέχνη του να βγάζεις χρήματα είναι κι αυτή μία πολεμική ιδιότης
Δεν πα' να ξενυχτάς- να γράφεις χιλιάδες πικρούς στίχους
ή να γεμίζεις με συνθήματα επαναστατικά τους τοίχους
Οι άλλοι πάντα θα σε βλέπουν σαν έναν διανοούμενο
και μόνο εγώ που σ' αγαπώ: στα όνειρά μου μέσα έναν κρατούμενο.

Έτσι που αν στ' αλήθεια ο έρωτας είναι καταπώς λεν «κοινός
διαιρέτης»
εγώ θα πρέπει να 'μαι η Μαρία Νεφέλη κι εσύ φευ
ο Νεφεληγερέτης.
Χαράξου κάπου με οποιονδήποτε τρόπο και μετά πάλι
σβήσου με γενναιοδωρία.


...
και το τραγουδάκι μας...
Αφιερωμένο σ’ όλους τους  ποιητές, σ’ αυτούς που προσπαθούν να γίνουν, αλλά ιδιαιτέρως σ’ αυτούς που αγαπούν  να διαβάζουν ποίηση.
Μην ξεχνάτε, επίσης, 3ο συμπόσιο ποίησης,
 http://princess-airis.blogspot.gr/
Φιλιά!


* συλλογή «Μαρία Νεφέλη» του Οδυσσέα Ελύτη [1978].

14 σχόλια:

  1. ακρως συγκιντικο το ποιημα και η ζωη της Μαριας Νεφελης που γνωρισαμε στο διαδικτυο!
    φιλακια Αννουλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σ' ευχαριστώ για το σχόλιο Κική.
    Ο Ελύτης πάντα συγκινεί ... και προβληματίζει.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Χαράξου κάπου με οποιονδήποτε τρόπο και μετά πάλι
    σβήσου με γενναιοδωρία." τι φοβερός στίχος..
    Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες!!
    Καλό σαββατοκύριακο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου χάρηκα που σου άρεσε η ανάρτηση.
      Ξεχωριστός ο στίχος και τόσο βαθύ το νόημά του...
      Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραία ανάρτηση, 'Αννα μου!!
    Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τιμή μου που πέρασες από το "σπιτάκι μου".
      Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση.
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Πολύ όμορφο Άννα μου!!!!!!!!!!!!! Για καλημέρα είναι ό,τι καλύτερο. Ομόρφυνε το πρωινό μου
    Καλημέρα και καλό Σ/Κο να περάσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε.
      Καλή εβδομάδα με υγεία και χαρά εύχομαι!

      Διαγραφή
  6. Πολύ όμορφη η ανάρτησή σου!!!
    Καλό σ/κ
    Φιλιά
    Νεφέλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νεφέλη μου σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Άννα μου σε ευχαριστώ πολύ για την υπενθύμιση στο Συμπόσιο! Λατρεύω την Ποίηση και χαιρετίζω κάθε προσπάθεια έκφρασης μέσω αυτής!
    Πολύ όμορφη ανάρτηση!
    Σε φιλώ γλυκά και σε περιμένω από το Συμπόσιο να διαβάσεις, να ευφρανθείς και να ψηφίσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπάμε ποίηση και εσύ το αποδεικνύεις έμπρακτα με το συμπόσιο.
      Δεν σου κρύφω ότι μπήκα στον πειρασμό να ασχοληθώ αλλά με .... κατασπάραξε η καθημερινότητα.
      Διάβασα ήδη τα ποιήματα και θα τα ξαναδιαβάσω πριν ψηφίσω... μου άρεσαν όλα.
      Να είσαι καλά και να συντονίζεις παρόμοιες δραστηριότητες πάντα με επιτυχία.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Καλή και γλυκιά εβδομάδα να έχεις Αννα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σ'ευχαριστώ! Εύχομαι και σε σένα πολλές και όμορφες δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή